ZŠ, MŠ a SŠ pro sluchově postižené České Budějovice ZŠ, MŠ a SŠ pro sluchově postižené České Budějovice

Informace o MŠ

Jsme speciální mateřská škola s dlouholetou tradicí. Poskytujeme vzdávání a odbornou péči dětem se sluchovým postižením, či opožděným, či narušeným vývoj řeči a dalšími logopedickými vadami.  

Naše školka má kapacitu 28 dětí a klade důzaz na individuální přístup, respekt k potřebám každého dítěte a podporu rozvoje komunikace.

Naše třídy:

Pejsci (logopedická) - 12 dětí

Motýlci (logopedická) - 8 dětí

Sluníčka (surdopedická) - 8 dětí

Program činností odpovídá programu běžných mateřských škol. Dětem jsou nabízeny aktivity a hry rozvíjející poznání okolního světa a vztahů v něm, myšlení, představivost, diferenciační schopnosti (zrakové, sluchové, hmatové, čichové i chuťové), výtvarné aktivity, tréninky všech motorických oblastí. Avšak napříč těmito aktivitami vystupuje respekt k individuálním potřebám dětí a významně zvýšená péče v oblasti rozvoje komunikace, porozumění řeči tímto je zajištěn větší prostor pro individuální péči a všestranný rozvoj dětí.

V logopedických třídách jsou logopedické chvilky denně zařazovány a prolínají se navazují na další aktivity. Děti jsou podněcovány k řečovému rozvoji, vlastní aktivitě a experimentování. Plánování činností vychází z potřeb a zájmů dětí. V sudopedické třídě je zaměřena péče na zlepšení komunikace, vybudování komunikačního procesu ve znakovém jazyce, rozvoji slovní zásoby.

Před mateřskou školou je školní zahrada, která je dostatečně velká, osázená stromy a keři, vybavena je zahradním mobiliářem (prolézačky, hrazda a "Kilimandžáro"..aj.) hračkami (míče, kola, odrážedla..). Je zde umístěna dráha pro kola, hřiště pro hru s míčem, pískoviště.  Zahradní mobiliář je atraktivní, funkční, odpovídající bezpečnostním normám a potřebám dětí všech věkových skupin.

Oproti bežné mateřské škole:

  • Nízký počet dětí ve třídě s možností uspořádání prostředí a programu dle aktuálních potřeb dítěte. 
  • Kvalitní a kvalifikovanou péči o dítě se sluchovým postižením a také o děti s vadami řeči.
  • Každodenní logopedickou péči a logopedickou prevenci.
  • Rehabilitační péči pod vedením fyzioterapeuta.
  • Využítí velké zahrady školy s dráhou pro kola a odrážedla.
  • Canisterapii, tedy zjednodušeně můžeme říci: "terapii s pejsky", kde dochází k rozvoji více oblastí naráz.
  • Úzká spolupráce s rodiči a směřování k rozvoji dítěte.
  • Multisenzorické stimulace.
  • Pravidelné akce 
  • Dle individuálních potřeb dětí je nabízen program na posílení jemně motorických dovedností, a také dovedností grafomotorických.
  • Možnost účasti na škole v přírodě.

Formy předškolní péče:

  • Individuální logopedie pod vedením školního logopeda.
  • Společné logopedické chvilky pod vedením logopedického asistenta (učitelky), která zahrnují:
    • procvičování motoriky jazyka a mluvidel,
    • artikulační cvičení
    • gymnastika mluvidel
    • dechová cvičení
    • rozvíjení sluchového a smyslového vnímání
    • rozvoj jemné motoriky
    • sluchové hry
    • rytmizace slov, říkadel a rozpočítadel
  • Využíváme všechny vhodné příležitosti během dne.
  • Spolupráce s rodiči - při logopedických cvičeních je spolupráce s rodinou velmi žádoucí a důležitá. Děti, které podle vedených logopedických sešitů cvičí pravidelně i doma s rodiči, mnohem výrazněji po této stránce prospívají a pokroky nastávají dříve.
  • Dle studií je dokázáno, že vývoj komunikace je spjat s rozvojem pohyblivosti a celkové obratnosti těla. Proto je pro nás významné rozvíjet děti i v této oblasti, pravidelně probíhá fyzioterapie pod dohledem školeného fyzioterapeuta.

Mateřská škola

Partneři

Operační programyJsme poctivá školaCKPzačni správněYourChanceJihočeský krajnadace ČEZVividbooks

Chcete udělit souhlas s využíváním sledovacích cookies?
Další informace

Přijmout Odmítnout