...ZPĚT

Fyzikální projekt

(Měření teploty pomocí teploměru Vernier Go! Temp)

Teploměr Vernier Go! Temp byl naší škole zapůjčen. Dne 28.2. se studenti 2.stupně ZŠ a ZŠ praktické zúčastnili projektu měření teploty právě tímto teploměrem. Teploměr Vernier lze připojit k počítači a program hned vyhodnocuje naměřené hodnoty a tvoří graf. Pomocí dataprojektoru je ihned vidět průběh měření.

Na začátku si studenti vyzkoušeli měření teploty studené, vlažné a teplé vody odhadem a pak i za pomoci teploměru. Měřili i teplotu vzduchu venku a uvnitř třídy. Zjišťovali zvyšování teploty čela při větší tělesné námaze (dřepy, činky, běh).

Další pokusy:

-         zvyšování teploty teploměru třením

-         měření teploty varu vody a teploty tání ledu

-         určení, zda se rychleji vypařuje líh nebo voda

-         měření teploty žárovky a zářivky

Ke konci pokusů jsme si zkoušeli odpovědět na otázku: „Proč solíme silnice?“ Změřili jsme teplotu směsi sníh+led = přesně 0°C. Směs jsme silně posolili a stále jsme měřili teplotu – ta klesala až na překvapivých – 18°C (úžasně se nám podařilo snížit teplotu tání ledu).

Studenti hodnotili svou práci i měření jako velmi zdařilé. Pokusy se všem moc líbily.

Dopoledne s pokusy předcházelo celotýdenní měření venkovní teploty běžným lihovým teploměrem. V tomto měření se celé třídy 2. stupně střídaly. Měření teploty, vyprávění o změně teploty, vyhodnocování výsledků měření se promítlo i do jiných předmětů než jen fyziky – Jazyk a jazyková komunikace, Matematika, Přírodopis, Vlastivěda, Výchova k občanství, ICT, TV.

Fotogalerie

 

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené a jeho autorem je David Ryjáček. Můžete si jeho odkaz uložit mezi své oblíbené záložky nebo ho sdílet s přáteli.
...ZPĚT